CLUBKAMPIOENSCHAP 2024

Dit jaar kan je weer inschrijven voor leuke dubbeltjes onder de noemer "clubkampioenschap". De winnaars van de reeksen worden bekroond als clubkampioen op ons ‘EINDESEIZOENSFEEST’ zondag 1 oktober (vanaf 16u00).

Alle reeksen zullen in poulevorm doorgaan. Dit betekent dat elke ploeg tegen elke andere ploeg van die reeks zal moeten spelen, dit met een maximum van 6 wedstrijden per poule. Indien we meer inschrijvingen ontvangen, zullen er 2 poules geloot worden voor 1 reeks. (b.v. als er 8 ploegen zijn ingeschreven, zullen er 2 poules worden opgemaakt van 4 ploegen en dus 3 wedstrijden.)

We organiseren 2 speelperiodes van 8 weken om te wedstrijden te spreiden over het seizoen:

• Van 3 mei tot en met 30 juni*: dubbel heren en dubbel dames
    • inschrijven kan tot en met 30 april
    • poules zullen meegedeeld worden vanaf 3 mei
  • Van 2 augustus tot en met 29 september**: dubbel gemengd
    • inschrijven kan vanaf dat de nieuwe klassementen bekend zijn (vermoedelijk vanaf juni) tot en met 30 juli
    • poules zullen meegedeeld worden vanaf 1 augustus

*met uitzondering van 9 tot en met 18 juni gedurende het enkeltornooi
** met uitzondering van 18 tot en met 27 augustus gedurende het dubbeltornooi

Inschrijven kan via Tennis Vlaanderen door HIER te klikken -> Clubtornooien, en als je voldoet aan volgende punten:

• Je beschikbaar bent gedurende de speelperiode.
  • Je akkoord gaat met het wedstrijdreglement (hieronder terug te vinden).

Reglement clubkampioenschap

1. Enkel leden 16+ van Kon. Boom Tennisclub kunnen deelnemen aan het clubkampioenschap (zowel 1ste als 2de lidmaatschap is toegelaten).
  2. Alle wedstrijden moeten gespeeld worden tijdens de voorziene periode van het tornooi. Dubbel heren en dubbel dames zullen georganiseerd worden van begin mei tot eind juni en Dubbel gemengd zal georganiseerd worden van begin augustus tot eind september.
  3. Een persoon kan voor meerdere reeksen inschrijven met een maximum van 2 reeksen voor dezelfde speelperiode.
  4. Je moet steeds je wedstrijden plannen met je tegenstrevers en altijd reserveren in het reservatiesysteem. Wedstrijden worden gereserveerd op terrein 1 tot 4 en kunnen een speeluitbreiding maken voor 120 minuten i.p.v. een normale 60 min reservering. Enkel deelnemers aan het clubkampioenschap zullen deze rechten hebben op de aangegeven terreinen voor de aangegeven periode.
  5. Voor wedstrijden die niet gepland geraken of uitgeregend zijn en niet meer herpland geraken binnen de speelperiode wordt geen winnaar opgetekend.
  6. Voor wedstrijden die worden gespeeld met een vervanger, wordt de winst automatisch toegekend aan de andere ploeg. Tenzij het een vervanger betreft met gelijkwaardige of minder punten en dit voor aanvang van de eerste wedstrijd van die ploeg. Deze vervanger zal dan moeten optreden voor alle komende matchen. Gelieve hiervan de clubkampioenschap verantwoordelijke op de hoogte te brengen via kbtc.sport@gmail.com